Zapomniałeś hasła?

Polecamy - Herbatki ziołowe poprawiające pamięć!

Pomogą ci zebrać myśli, ukoić nerwy i poprawią pracę mózgu. (Może sobie hasło kiedyś przypomnisz!)

  • Rozmaryn - Łyżkę pokrojonych liści rozmarynu (świeżych lub suszonych) zalej filiżanką wrzątku. Przykryj i parz ok. 5 min. Przecedź. Pij, gdy czujesz psychiczne przemęczenie oraz kiedy nie możesz się na niczym skupić.
  • Żeń-szeń - Łyżeczkę suszonego, rozdrobnionego korzenia żeń-szenia zalej filiżanką wrzątku, przykryj i parz ok. 15 min. Wypijaj 1-2 filiżanki dziennie, kiedy czujesz się senna i kiedy chcesz, by twój mózg pracował na jak najwyższych obrotach.
  • Kozieradka - Łyżeczkę drobno potłuczonych nasion kozieradki zalej szklanką wody i podgrzewaj przez 30 min (nie gotuj!). Przecedź. Pij 2-3 razy dziennie po szklance płynu. Nasiona kozieradki mają dużo choliny, która sprzyja koncentracji. W aptece możesz też kupić nasiona kozieradki w kapsułkach.
  • Mate - Łyżeczkę mate (kupisz np. w sklepie zielarskim) zalej filiżanką wody o temp. 70-80 st. Parz 5-10 min (im krótszy czas parzenia, tym silniejsze działanie pobudzające). Mate wskazana jest w stanach wyczerpania psychicznego i przy zaburzeniach koncentracji.
  • Lawenda - Łyżkę suszonych kwiatów lawendy zalej szklanką wrzątku i parz pod przykryciem przez 10 minut. Przecedź, wypij, gdy czujesz się zdenerwowana i nie możesz się skupić.
  • Zielona herbata - Łyżeczkę zielonej herbaty zalej wodą o temp. ok. 80 st. Parz przez 2-3 min. Przecedź. Tę samą porcję zielonej herbaty możesz zaparzać nawet 3 razy. Na kolejne parzenia wystarczy już tylko 1-2 min. Zielona herbata wspomaga pracę mózgu i działa orzeźwiająco.
  • Jemioła, chmiel i głóg - Wymieszaj 2 łyżki szyszek chmielu, 1,5 łyżki jemioły i 4,5 łyżki kwiatów głogu. Łyżkę mieszanki zalej szklanką wrzątku i gotuj przez minutę, odstaw na 10 min. Przecedź. Pij rano i wieczorem po szklance. Mieszanka ta redukuje skutki stresu oraz wspomaga ukrwienie mózgu, a co za tym idzie również i pamięć.